בכבישי ישראל נוסעים כיום יותר מ-4.2 מיליון כלי רכב – נתון מרשים במיוחד כשחושבים על גודלה המצומצם של המדינה. המספר הזה ממשיך לגדול מדי שנה ומעצב את שוק הרכב ואת חיי היומיום של כולנו. כדי להבין את התמונה הרחבה ואת ההשפעה של המגמות הללו, נעזרנו במומחים של טרייד מוביל, חברת הטרייד אין המובילה בישראל, שמכירה את שוק הרכב המקומי על בוריו. הנה הנתונים והניתוחים העדכניים ביותר.
הנתונים העדכניים: מצב כלי הרכב בישראל
נתוני הלמ"ס הרשמיים לשנת 2023
לפי פרסומי הלמ"ס, בסוף 2023 נרשמו בישראל 4,101,377 כלי רכב מנועיים – עלייה של כ-3.2% לעומת השנה הקודמת. מתוכם, כ-3.56 מיליון הם רכבים פרטיים. הגיל הממוצע של רכב בישראל עמד על 7.6 שנים, עלייה קלה לעומת שנים קודמות.
בשנת 2023 נוספו לכבישים כ-384 אלף כלי רכב חדשים, ובמקביל נגרעו כ-256 אלף. התוצאה הסופית – תוספת נטו של כ-128 אלף כלי רכב בשנה אחת בלבד.
עלייה ל-4.2 מיליון כלי רכב בשנת 2025
נתוני הלמ"ס לקראת יום העצמאות ה-77 מראים כי בתחילת 2025 מספר כלי הרכב בישראל הגיע ל-4,220,410 – גידול של 2.9% לעומת השנה הקודמת. בשנת 2024 עלו לכביש 396,531 כלי רכב חדשים ונגרעו 277,498, כך שנוספו בסך הכול 119,033 כלי רכב.
לדברי מומחי טרייד מוביל, העלייה המתמדת במספר כלי הרכב מעידה על שוק רכב פעיל במיוחד ועל ביקוש גבוה לרכבים חדשים ומשומשים כאחד, בעיקר לנוכח שיפור תנאי מימון, מבצעים והקלות במסלולי הביטוח.
פילוח מפורט של כלי הרכב בישראל
הרכבים הפרטיים מהווים את החלק הארי של כלי הרכב בארץ – 3,671,022 רכבים, שהם כ-87% מסך הכלים הממונעים. הנתונים מצביעים גם על שמרנות עיצובית: רוב הרכבים עדיין בצבעים לבן, אפור ושחור.
בנוסף, בכבישי ישראל נוסעים כ-305 אלף רכבים מסחריים (7.2%), לצד כ-26 אלף אוטובוסים וכ-22 אלף מוניות. כמות האופנועים והקטנועים היא כ-173 אלף כלים – כ-4% מכלל כלי הרכב בישראל.

מגמת הרכבים החשמליים בישראל
בשנת 2024 נרשמו בישראל כ-162,708 כלי רכב חשמליים – עלייה מרשימה של כמעט 70% לעומת השנה הקודמת. כ-4.2% מכלל הרכבים הפרטיים מונעים כיום בחשמל, ומתוך הרכבים החדשים שעלו לכביש ב-2024, 25.4% היו חשמליים.
לשם השוואה, בינואר 2025 בלבד נמסרו כ-7,400 רכבים חשמליים – כ-16% מכלל המסירות החודשיות. הנתון הזה אומנם נמוך מהממוצע השנתי הקודם, אך הוא עדיין מראה על מגמה מובהקת של מעבר לרכבים חשמליים.
אם גם אתם שוקלים מעבר לרכב חשמלי, תוכלו לבקש מצוות טרייד מוביל חוות דעת מקצועית על סוגי הרכבים הקיימים. הצוות מנוסה בליווי רוכשים ובהתאמת הדגם לצרכים, לתקציב ולסגנון נהיגה.
השפעת המיסוי על שוק הרכב
המיסוי הגבוה על כלי רכב בישראל ממשיך לעצב את השוק. רכבים חשמליים נהנים כיום ממס קנייה מופחת של 10% בלבד, לעומת 35% עד 83% לרכבי בנזין, אך על פי גורמי מקצוע, ההטבה צפויה להצטמצם בשנים הקרובות.
בינואר 2025 נמסרו כמעט 47 אלף רכבים חדשים, עלייה של כ-25% לעומת ינואר 2024. חלק מהעלייה נובע מהרצון של הלקוחות להקדים רכישות לפני שינויי מס צפויים. בטרייד מוביל מסבירים כי מדיניות המס היא אחד הגורמים הדינמיים ביותר בשוק הרכב, והיא משפיעה ישירות על החלטות הקנייה של הציבור ועל ביקוש לדגמים מסוימים, במיוחד לרכבים חשמליים והיברידיים.
מעבר לרכב חשמלי כמנוע צמיחה
תחזיות משרד האנרגיה מצביעות על כך שבתוך כשנתיים צפויות להימכר בישראל כ-70 אלף מכוניות חשמליות מדי שנה. כיום שלושת המותגים המובילים בתחום הם BYD, ג'ילי וטסלה, כאשר יצרניות סיניות אחראיות ליותר מ-60% ממכירות החשמליות בישראל. ניתן למצוא בטרייד מוביל ביקורות וציונים של דגמים ממותגים אלו – כלי שימושי לכל מי ששוקל רכישת רכב חשמלי.
ההשפעות של עודף כלי הרכב
צפיפות התנועה בישראל נחשבת מהגבוהות בעולם המפותח – פי 3.5 מהממוצע במדינות ה-OECD. עלות הפקקים למשק נאמדת בעשרות מיליארדי שקלים מדי שנה, עקב אובדן שעות עבודה ובזבוז דלק.
הערים הגדולות מתמודדות עם מחסור חמור בחניות. יחס של 1.5 כלי רכב לכל בית אב גורם לעומסים כבדים וללחץ על תשתיות. לצד השקעה במכוניות חדשות, יש צורך בהשקעה במערכות תחבורה חכמות ובפתרונות שיתופיים שיקלו על העומס בכבישים.
סיכום
הנתונים לשנת 2025 מגלים תמונה מורכבת: מספר כלי הרכב בישראל עומד על כ-4.2 מיליון, עם המשך גידול עקבי בכל שנה. המעבר לרכבים חשמליים מספק הזדמנות אמיתית לשיפור איכות האוויר ולהפחתת פליטות, אך הוא אינו פותר את בעיות הצפיפות והפקקים. הפתרון ארוך הטווח לשוק הרכב בישראל חייב לכלול שילוב בין תחבורה ציבורית מתקדמת, עידוד תחבורה שיתופית והמשך פיתוח תשתיות. רק גישה כזאת תוכל להביא לשינוי אמיתי – כזה שיאפשר לנהגים ליהנות מהניידות שהם מחפשים, ללא העומס והתסכול.